Od lat prowadzisz własny gabinet dentystyczny, a w czasie pandemii masz wrażenie że ludzie przestali mieć problemy z zębami? Nic bardziej mylnego. Pacjenci pozamykali się w domach i boją się wyjść, a przecież wiadomo że choroby jamy ustnej i zębów się nie wycofały. Może zatem warto poszukać czegoś co wyróżni naszą opiekę i zacząć uprawiać marketing dla dentystów?
Jak przeprowadzić analizę rynku konkurencji i jak wykorzystać to w reklamie
Po pierwsze, wyszukaj wszystkich konkurentów z miasta w wyszukiwarce internetowej. Sprawdź jakie ceny, godziny i zabiegi oferują. Jeżeli posiadasz lepszą lokalizację ze względu na posiadany parking umieść informację o nim na swojej stronie. Zrób zdjęcie i pokaż, że zaprasza klienta by zaparkował na bezpłatnym parkingu, na którym nie musi obawiać się o zarysowanie, czy mandatu za niewłaściwe parkowanie. Jeżeli inne gabinety dentystyczne umieściły zdjęcia całego personelu, Ty nie odstawać od nich. Również to zrób.
Marketing dla dentystów: przemyśl formę sesji zdjęciowej!
- Czy powinna przedstawiać tylko osoby, a może dobrze by było żeby również zaprasza do zapoznania się z poczekalnią, recepcją czy pokojem zabiegowy?
- Może zamiast prostej formy dokumentowego zdjęcia, warto ukazać cały zespół w konkretnej przestrzeni dnia pracy?
- Jeżeli posiadasz specjalnie dostosowany gabinet dla dzieci. Przyjazny w kolorach i ozdobach, może również warto umieścić jego zdjęcie na stronie?
Umieszczanie informacji na stronie i regularne aktualizowanie kalendarza, to dodatkowe atuty które mogą sprawić że pacjent wybierze właśnie Twój gabinet. Warto prowadzić też sekcję specjalistyczną gdzie artykuły opisujące dane schorzenia, oraz sposoby ich leczenia, jak i techniki zapobiegania. Jest to reklama przez edukację, bardzo wysoko ceniona przez dzisiejszego konsumenta. Dzieląc się darmową wiedzą zyskujemy sympatię i zaufanie.
Ważną sprawą jest, by nie prowadzić negatywnej kampanii względem innych gabinetów w okolicy. Każde złe słowo zapisane w internecie może wywołać falę hejtu i nienawiści. Zatem jeżeli widzimy jakiś niedostatek konkurencji, raczej wskażmy to w naszej działalności za atut, pozostawiając pacjentom kwestię wyboru odpowiednio zastosowanych argumentów w marketingu.