Bardzo często mieszamy słowa reklama i marketing. Dzieje się tak, ponieważ reklama jest dużą częścią marketingu, a tę, do której jesteśmy przyzwyczajeni, najczęściej widzimy w formie reklam w gazetach i czasopismach, w radiu oraz jako duże plakaty na ścianach domów lub wzdłuż dróg.
Reklama nie jest więc tym samym, co marketing, ale jedną z kilku form marketingu. Mówiąc dokładniej, reklama to każda forma nieosobowej komunikacji marketingowej, w przypadku której nadawca jest znany i zapłacił za dystrybucję. Reklama jest prawdopodobnie najpopularniejszą formą komunikacji marketingowej.
Agencja reklamowa, jako podmiot prowadzący działalność związaną z projektowaniem i tworzeniem kampanii reklamowych, może skutecznie zareklamować daną firmę lub produkt. Agencje prowadzą swoje działania także w internecie, z wykorzystaniem social media. Trafnie poprowadzone działania skutkują przyśpieszeniem decyzji o zakupie przez konsumenta. Zadaniem agencji reklamowej jest zapewnienie by podjęte działania miały jak najwyższy poziom skuteczności.
Agencja brandingowa natomiast jest nastawiona bardziej na stworzenie wizerunku firmy lub marki. Poprzez narzędzia wykorzystywane przez agencje brandingowe, takie jak nazwa marki, logo, możliwe jest wykreowanie pozytywnego odbioru firmy, nawiązanie relacji z docelową grupą danej usługi, konsumentami danego produktu. Skuteczne wprowadzenie nowej marki na rynek jest właśnie zadaniem dla agencji brandingowej, zajmie się też ona analizą konkurencji oraz sposobem w jaki nowy produkt powinien być promowany, aby pokazać jego atuty.
Agencje mogą też zaoferować wykonanie projektu strony www, opakowania projektu czy zaoferować plan działań do wykonania w mediach społecznościowych na przestrzeni czasu.