Jak wygląda projektowanie opakowań DTP

Opakowanie produktów dostępnych na sklepowych półkach to narzędzie, które pozwala na zwrócenie uwagi konsumentów oraz przekazanie im wszystkich najważniejszych informacji o danym towarze, a także zachęcenie do jego zakupu. Atrakcyjna oprawa wizualna opakowania stanowi więc kluczowy czynnik, który przekłada się na zwiększenia sprzedaży i generowanych przez producenta zysków. Jedną z technik wykorzystywanych do projektowania opakowań jest technika DTP umożliwiająca realizację zleceń na najwyższym poziomie. Czym jest DTP? Jak wygląda projektowanie graficzne opakowań DTP? Wyjaśniamy!

Czym jest DTP?

DTP (Deskop Publishing), czyli publikowanie zza biurka to metoda cyfrowego wytwarzania dokumentów typograficznych zawierających tekst, obrazy i inne elementy graficzne. Obejmuje ona szereg czynności i procesów składających się na kompleksowe przygotowanie pliku, który przeznaczony jest do późniejszego wydruku lub udostępnienia klientom w formie elektronicznej. Postawienie na DTP pozwala na efektywne tworzenie atrakcyjnych projektów różnego rodzaju publikacji i produktów przy pomocy nowoczesnego oprogramowania.

DTP – gdzie jest wykorzystywane?

DTP to kompleksowe technika pozwalająca na przygotowanie publikacji do wydrukowania lub przekazania odbiorcom w formie elektronicznej. Wykorzystywana jest ona na coraz szerszą skalę w branży poligraficznej i z powodzeniem zastępuje tradycyjne drukarskie składy teksty, a także pozwala na stosowanie jej do zupełnie nowych aplikacji. Zastosowanie DTP umożliwia efektywne kreowanie atrakcyjnych publikacji książek, broszur, czasopism i gazet, druków reklamowych, druków informacyjnych oraz projektowanie opakowań kartonowych, obok których klienci nie będą mogli przejść obojętnie.

Projektowanie opakowań DTP – jak wygląda?

Projektowanie opakowań DTP to złożony proces obejmujący ogół czynności, które realizowane są przed posłaniem gotowego pliku do drukarni. Do kluczowych etapów składających się na projektowanie graficzne opakowań można zaliczyć kroki, takie jak:

  • Dokładna analiza branży przeprowadzana przy uwzględnieniu charakteru produktu, a także jego potencjalnych odbiorców.
  • Przygotowanie materiałów tekstowych i graficznych, które zostaną wykorzystane podczas późniejszego kreowania projektu.
  • Ustalenie rozmiaru tworzonego projektu.
  • Rozplanowanie układu poszczególnych elementów.
  • Poddanie obróbce graficznej części projektu i dodanie tekstu.
  • Stworzenie modelu 3D i prototypu opakowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Jak z hobby zrobić własny biznes – rękodzieło
Next post Co daje kalkulator frankowy